Friday, January 13, 2012

Lelaki ♥

Asalamualaikum cinta.... HAHA... cinta dekat siapa ni? dekat awak ke? huhu....sudah semestinya blogger aku...huhu... now! apa yang idaman sangat tuh? nak tahu sangat kew? yang awak tuh...tah payah tahu la...boleh? hahaha....gurau-gurau..okey..sekarang aku nak cerita tentang LELAKI idaman aku.... awak-awak yang nak kenal couple dengan saya mesti complete kan 5 perkara ni....woah...dah macam apa da...okey...5 perkara iaitu PERTAMA...study dekat ipt...aku nak abis kan study tuh dengan pointer terbaik...KEDUA pulak...cari kerja tetap dahulu...yelah...calon isteri mesti nak suami dia ada kerja...kalau takde kerja dah gatal nak kahwin..nak bagi anak bini makan apa cik abang oit! makan batang pokok depan rumah tuh ke? agak-agak der...huhu...yang ketiga pulak...ada kereta sendiri asil titik peluh sendiri...kalau pakai duit mak bapak...buat apa kan...nanti esok-esok nak kahwin duit hantaran pakai duit mak bapak? i dont like! huhu... keempat rumah sendiri....dah cantik dah tuh...ada rumah sendiri kan....senang kan...takde la dah kahwin still duduk rumah mak...kalau rumah mak besar macam rumah mak datin tuh takpe la...kalau rumah kecik jew tak ke susah orang tua tuh nak duduk...sempit sayang...tambah lagi dengan cucu dia...dah macam apa tah dekat rumah tuh...okey yang kelima...cukup kan ilmu...ilmu apa? mesti la ilmu untuk didikkan isteri dan anak-anak nanti...nak sangat masa dah kahwin tuh suami jadi imam untuk keluarga...yang ni paling-paling sweet sangat...hehehe....kalau antara 5 perkara ni tak complete...jangan datang cari saya okey...huhu...

Okey la...kenapa aku mintak macam ni? mesti lelaki baca cakap cerewet nya? or cakap nak hidup senang la tuh...or nak kikis duit lah tuh.... maaf ye..aku bukan maksud macam tuh...aku ni bukan jenis macam perempuan macam tuh okey...aku sebenarnya taknak kena kecewa....yela...kalau betol la dia nak aku...sayang aku..."cinta" aku... dia mesti sanggup tunggu aku dan nak tunjuk dekat aku yang dia boleh buat  apa yang aku nak...buktikan dia boleh sedia kan permintaan aku...aku ni bukan kejam sangat...pasal suruh dia abis kan belajar dia tuh aku nak dia berjaya dulu dalam hidup..aku taknak dia couple then kena kecewa pelajaran dia tergangu last2 berhenti...aku taknak jadi perosak masa depan orang...yang kedua..aku nak tengok dia boleh capai impian dia...kejayaan dia...nak tengok dia jadi seorang yang kejaya...boleh lah dia tanggung mak bapa dia...keluarga dia...dari situ kita boleh lihat dia seorang yang bertanggungjawab atas keluarga dia...ketiga dan keempat...aku bukan nak tumpang dengan kemewahan dia...aku nak tengok dia mampu beli dengan hasil duit dia...tak pakai duit mak bapa dia...dan tak terlalu berharap dengan kawan-kawan untuk hantar dia ke sana...ke sini...kan...tuh maksud aku...yang kelima...semua dah dapat...takkan nak lupa yang dekat atas kan?berterima kasih kepada allah...dan berdoa untuk dapat isteri yang sesuai untuk dia...

Sekarang perempuan-perempuan...kalau taknak kena kecewa...buat semua ni...dan tengok hasilnya...kalau betol la suatu hari nanti dia cari kita..betol lah tuh dia nak kita...dia tak main-main dengan cabaran kita lakukan dekat dia dengan semua tuh...nie semua pensyarah aku yang ajar...dan cara ni memang betol...tuh je aku dapat luahkan...oke...bye2...

cincau~


No comments:

Post a Comment

korang suka tak?
try lah komen sikit..=p