Monday, August 08, 2011

Mood bemacam-macam

Asalamualaikum..dah lama aku tak luah kan masa aku dekat blog aku..rindu sangat..cuti minggu lepas aku ikut kawan baik si jenon..aku balik rumah die..dekat simpang renggam..seronok la jugak...kawan aku bawak aku jalan-jalan naik motor..pergi bazar..jumpa lembu..seronok..tolong mak kawan aku masak..buat karipap..cume berapa karipap aku buat jew terus lari..kiki..teruk betul la aku..pergi mana lagi pergi bazar la..naik kereta pakwe jenon si dedet..perh!! bawak kereta macam ape syeh..nak belok tuh tegolek-golek aku...

Ah! part sedih pulak..ni yang malas nak cerita..tapi kalau tak cita tak hilang sedih aku dalam hati..mase sabtu malam tuh..pas buka..pi kuar jalan-jalan dengan jenon dan dedet..mula-mula pergi machap..aku tak tahu dieorang nak pergi situ..semasa dalam pejalanan tuh ade la jugak jelez dekat dieorang...aku pun nak jugak romentik-romentik gak..ape lagi mesej la abang jenon aku cakap la.."awak taknak jumpa saya kew?" then de balas "naklah"..aku balas "abis tu bile nak jumpa?" die balas "awak dekat mana sekarang?" aku ape lagi happy gile dengar macam tuh...ape lagi tanye dekat dedet "dekat mane sekarang?" dedet cakap "sekarang dekat machap..asal jemi nak ambil kew?" ape lagi aku cakap aah sambil ketawa gedik-gedik..kiki..happy sangat la ape lagi..tapi dekat machap an..mesej dekat jemi cakap "takpe la awak..saya dekat machap...kecian awak nak ambil saya jauh-jauh.." die balas "nape tak tunggu dekat rumah jew?" macam mana la aku nak tunggu? aku sendiri tak tahu nak kuar dengan die..

Pastuh kedai makan yang dedet dengan jenon nak makan tuh penuh orang...tak jadi nak makan dekat machap ape lagi balik semula dekat simpang..jenon cakap "ah! mesej dekat jemik cakap nak pergi kfc dekat simpang jew.." ape lagi cakap dekat jemi "awak saya on the way nak pergi kfc ni" ide balas "nak saya ambil kew?" boleh tanye pulak..*takkan aku nak cari die pulak kan..kiki..aku balas "nape? tak boleh kew?" jemi cakap.."ok nanti da sampai mesej saya..nanti saya ambil awak dekat kfc"..suka tak terhingga..hihihi..

Dah sampai kfc ni...ape lagi cepat-cepat aku mesej dekat die yang aku da sampai.. die balas "ok saya pergi ambil" 2 minit tuh die cakap die da sampai..mak aii taknak macam cepat pulak an..keluar jew dari kfc tuh cari die rupanya die dekat sebelah aku..tekejut aku..tekejut tuh tekejut gak..tapi yang happy ni taknak tahu kew?hahaha...die suruh aku naik motor..so aku pun naik la motor die..takut berat beb..tapi memang berat pun..hahaha..mak aii!! taknak lagi laju kew die bawak motor? da macam mat rempit beb..hahaha..

Sepanjang pejalan tuh die nak ajak aku pergi makan tempat kedai yang die suka..ok..aku layan kan jew..kecian die lapar sangat..aku ni da kenyang die paksa aku makan jugak..kata nye teman die makan la kata kan..then da sampai tuh ternampak kedai tuh macam ramai orang..tak jadi nak makan..die tanya aku.."nak makan dekat mane?" mak aii mane la aku tahu..aku bukan orang simpang.. cakap dekat die "saya mana tahu nak makan dekat mana" ok..die bawak aku jalan-jalan sambil kusut  kepala die tak tahu nak makan dekat mana..bebual-bual dekat atas motor..tengah seronok ni bebual dengan die..aku yang banyak diam..die jela yang banyak cakp..aku suka die peramah sangat dekat aku...last-last die cakap "saya antar awak balik jela ae..saya penat la awak..boleh ae?" dalam hati ni hampa syeh mana tak nye cuma 12 minit besama dengan dia...rindu pun belom lepas lagi...

Aku pun tak nak cakap banyak..aku cakap la "ok..tak kisah.." suara memang bunyi hampa gila..die tanya "awak marah kew?" aku taknak die rasa besalah..biar la aku pendam jew dalam hati..cakap la "saya tak marah..saya faham awak penat..tak kisah pun wak.." aku pun kena faham die jugak..malam tuh jugak die nak balik jb kan...so aku kena la faham...orite die antar aku dekat kfc balik..da sampai tuh die cakap "sorry k.." aku jenis tak kisah..so jawap la "tak pape saya tak kisah"

Naik jew dekat tingkat atas cari jenon dengan dedet..da jumpa duduk sebelah jenon..(takkan nak duduk sebelah dedet pulak..mampus aku kena marah dengan jenon..hihi) datang-datang je buat muka tenang then diam jew sambil main game dalam fon...sedih sebenarnye..*huh! tak pape farah..saba tuh separuh daripada iman..dieorang cakap aku kena sampuk dengan jemi..hihi..sedih sebab 12 minit dapat jumpa die..sabar jew la...da balik rumah tuh.jemi belom ambil barang die lagi..makne nye die nak jumpa kawan-kawan die dulu sebelom balik jb..bila nak tido tuh die balik kemas-kemas barang terus balik..aku buat bodoh la tengok tv..sebenarnye die ade masalah,,so aku kena mengalah la..buang perasaan aku nak merajuk dengan die..

Ape-ape pun aku tetap tunggu die ceria balik..tapi kena makan masa la nak tunggu tuh..sebab nak tunggu die senyum makan masa yang panjang..aku mampu berdoa supaya die happy kembali..bile die happy aku pun happy skali..bile die sedih-sedih macam ni..aku pun turut sekali sedih..sebab gembira ak datang dari die..erm..setakat ni je la aku cerita..hope die kembali senyum..saya takkan gangu awak..saya akan tunggu awak happy tau...saya hormat awak..sebab saya sayang sangat dekat awak..ok bye..



cincau~


No comments:

Post a Comment

korang suka tak?
try lah komen sikit..=p