Saturday, July 30, 2011

Dah nak puasa kew?

Puasa dah tak lama lagi... sedih nye tak dapat buka puasa dengan mak..family semua.. duduk sini mesti aku jadi orang miskin bila buka dengan sahur..makan maggi jela jawab nye.. selalunye kat rumah mak masak kan..sedap-sedap..tengok la anak nye sihat alhamdulilah..kiki...buka puasa apa yang aku ingin kan mesti dapat..kuih bakul aku teringin sangat nak makan..tak tahu la dekat sini ade jual kew tak..

Masa cuti sem tuh..balik rumah mak baik sangat.. masak fav aku..nasi ayam..hari lain mak masak ikan keli... pastuh mak masak sadin..da lama tak makan sadin rasa sedap pulak..rindu la masakan mak..macam mana la kalau aku da kahwin..mesti lagi jarang dapat masakan mak..kalau macam tuh aku tak nak kahwin la..nak duduk dengan mak..nak jaga mak..tak nak jaga laki..kalau aku kahwin..semua adik beradik aku kahwin abis sapa nak jaga mak dengan ayah..nini duduk sini baru nini tahu betapa susah nye mak..nini mintak maaf sangat dekat mak kalau nini pernah buat mak kecil hati..insyaallah nini taknak buat lagi..

Dulu masa nini belom masuk asrama lagi..nini pikir mak tak sayang nini...mak asik sayang dekat kakak dua orang tuh dengan abang yang kerja luar johor..sebab dieorang dekat asrama or dekat rumah sewa..mak call dieorang..bila dieorang balik rumah jew mak masak kan macam-macam untuk dieorang..bila nini masuk asrama mak buat benda yang sama dekat nini..mak baik dengan nini..baru nini tahu mak sebenarnye nak belaku adil semua anak-anak mak..mak rindu dekat anak-anak mak..

Nini dulu nak sangat masuk asrama..nak rasa macam mana duduk dekat asrama..rupa nya tak best..nini asik rindu dekat mak jew..lagi-lagi nak bulan puasa mak..sedih sangat-sangat tak dapat besama dengan mak..nini tak boleh la hidup tanpa mak..nini rindu sangat-sangat..nini tak tahu nak makan apa nanti bila puasa mak..nini sayang sangat-sangat dkat mak..ayah pun sama nini rindu ayah..alau takde ayah..nini lagi tak boleh hidu sorang dekat sini..sebab makan ape semua ayah yang bagi duit..maaf kan nini ye ayah..nini bersyukur ade mak dengan ayah lagi..kawan-kawan nini ade yang tak ade ayah..lagi sedih..ok la..hope mak dengan ayah sihat sentiasa..nini selalu doa kan kebaikan untk mak dengan ayah..

ni mak and ayah aku.. ILUFVR..


cincau~


No comments:

Post a Comment

korang suka tak?
try lah komen sikit..=p