Tuesday, April 19, 2011

Buku diari ku yang sudah lama..

Lalalalala~~ eh! korang! asal masuk blog aku tak bagi salam? korang ingat melodi ape? main redah jew..mane tahu ade something dekat blog aku..*cewah! ingat blog ni manusia ape.huhu..dah-dah..cepat bagi salam dekat blog aku! tutttttt..perh! tergagap-gagap..biar aku bagi salam lah..asalamualaikum..huhu..ah korang nak tahu ape dalam blog aku ni? ni mesti nak tahu ape yang terisi dalam buku dairi aku kan..korang ingat dapat? HAHA..gurau jew..

Ok la..aku cerita ae ape yang ade dalam buku dairi lama aku tuh..ni kisah mase aku muda-muda dulu..time aku masih cantik dan cun..CEWAH! yela..tuh dulu..sekarang da jadi comel dan montel..huhu..buku tuh sejak aku from 3 sampai la form 5..tapi sekarang aku da ade blog..zaman da maju..ape barang tulis-tulis lagi dalam buku..membazir dakwat pen jew an..lagi pun kalau aku terus kan tulis dalam buku..ade jugak orang curi-curi baca..lebih baik tulis dalam blog..same jew ade jugak orang bace..huhu..

Now! nak cerita sekarang kew? korang nak part mane?happy?sedih?lawak?geram? semua best..huhu..ok la..aku cerita part lawak+malu..ok? macam ni..ni kisah aku kuar dengan kawan-kawan aku..mase form 4..nak pergi city square..dari taman tun aminah..nak naik bas..sekali ade bas kuning datang..aku ni tak tengok la bas num berapa..bas tuh nak ke mana kan..tambang bas pun suruh kawan tolong bayar..sekali aku naik la bas tuh..*orang first ni naik..dalam bas tuh memang penuh orang..nak dapat tempat duduk ni..ade satu jew..da dapat da..da duduk lagi..sekali kawan cakap.."oi! fara..turun la..salah bas ni.."perh! dengan muka merah..terpaksa turun..bapak ar..malu la beb..rupanya bas tuh nak ke larkin..bukan ke city square..perh! sabo jew la..malu tak tehingga la siot..(korang jangan ketawa ae..cepuk nanti)huhu..

Ah! korang da ketawa kan an? sekarang dengar pulak cerita sedih aku..jap..aku tengok buku jap..huhu..ni kisah aku dengan ex aku..*ex? yang ke berapa? num 1 ke or yang ke 100..(bapak ar..100 ae? 20 pun belom sampai lagi..hehe..yang ni kisah yang ke tettttttt...dirahsia kan..ni mase aku form 3 tak silap aku..ke form 4..tah la..siap buat sajak ni..sajak terabur..huhu..bebunyi macam ni..
"sayang..
pulang la padaku sayang..
aku amat merinduimu..
aku sayang padamu..
sayang..
jangan la kau tinggal kan daku
jiwaku kacau kacau selepas kau tinggalkanku..(jiwa kacau ae?haha)
hati ku sakit..tiada ubat yang boleh sembuhkan hatiku..(ubat pun taku nak makan macam mane nak sembuh)
kecuali..kau pulang pada ku dan mengubat hati ku..
sayang..(berapa banyak sayang da..)
aku janji..aku takkan membuatmu menangis lagi..(lelaki nangis?ni betol-betol hati ada taman ni)
aku takkan sakitkan hatimu lagi..
aku janji..
pulanglah sayang.."
Sungguh tak boleh blah aku punye sajak terabur..jiwang gila ni..yela..semua lagu jiwang dan lirik lagu antara aku dan "ex" aku semua tetulis..huhu..tuh dulu..time takde hp canggih..sekarang da ade hp canggih xpaya susah-susah nak tulis lirik lagu..(yeye'o jew an takde hp canggih)huhu..yela..sekarang nak buat ape jiwang-jiwang an..pakwe da ade..dok diam da lah an..huhu..yang geramnye tuh..lelaki ni..woah..woah..woah..time bercinta..bila berjanji perh! manisnyer..lagi manis dari gula-gula asam boi..HAHA..siap nak kurus kan badan..dah setahun tak makan nasi..ops! maksud aku nasi dagang..huhu..kata taknak tinggal kan..berjanji nak hidup semati..da siap plan nak pakai baju ape nanti time kahwin..last-last..angan-angan tuh campak dekat perigi buta..ish! jiwa kacau jadi nye bila tak menjadi ni..(budak-budak lagi da pandai fikir nak kahwin) kali ni syair merepek meraban..tajuk die tipu..
kau janji padaku..kau takkan tinggalkan aku..
kau takkan khianat cinta kita..
tapi..kenapa jadi macam ini..
kau hanya bohong padaku..kau khianat cinta kita..
aku selalu percaya kan kau..
tapi..kau yang buat aku terus tidak percaya kan kau lagi..(perh! bm aku A+)
tak apa la..satu hari nanti kau akan merana..
macam mana sakitnya hati aku bila ditinggalkan macam itu sahaja..
kau telah menipu aku..

Cewoah..ayat penuh dengan perasaan ae..haha..aku sendiri nak muntah ape lagi korang an..tah-tah da cirit aku rasa..huhu..macam tuh la ceritanya..dalam buku tuh banyak cerita tentang diri someone la..time sedih dan malu jew aku luahkan dalam buku tuh..tima gembira..aku lupakan buku tuh..*jahak sungguh minah ni kan..tuh jew la cerita yang mampu aku kongsi dengan korang..hari pun da lewat malam..aku blah dulu la..tak sanggup nak tengok korang terkana cirit berit kerana bace blog aku ni..huhu...

cincau~


No comments:

Post a Comment

korang suka tak?
try lah komen sikit..=p