Sunday, April 24, 2011

Oblong burger

Hye! kawan-kawan aku..tengah buat apew? mat saleh cakap wat ar u duweng? HAHA..sekarang aku nak kongsi cerita pasal oblong burger pulak..mesti korang jarang dengar kan..dan pikir-pikir ape oblong burger tuh..selalu dengar burger jew..mane datang oblong tuh? HAHA..dekat sini aku nak cerita..aku da 3 kali makan termasuk hari ini..*pelik-pelik pulak die makan..benda yang pelik-pelik aku makan la jadi sihat macam ni..besar besar korang tengok aku..takde besar kecik..sebab aku bukan kecik pun..haha...

Ok la..burger oblong ni burger yang panjang..selalu nye burger bulat kan korang penah jumpa? tapi yang ni panjang..roti die panjang..daging die pun panjang..puas kalau makan..macam burger hotdog la..tapi ni tak pakai hotdog..yang ni pakai daging..daging ayam ade..daging lembu ade..arnad..burung unta dan macam-macam la..sodap..aku suka..nak tengok rupa burger tuh?

oblong burger

Ni la rupanye oblong tuh..panjang kan..tambah lagi sedap..daging selepas masak celop dengan sos lada hitam..perhh!! sodap tuh..and korang nak tahu tak..abang aku boleh suruh aku belanje beli bahan-bahan burger ni..amboi..(lemak berkrim kesukaan ramai nampak!!!) nasib baik ayah aku nak pergi belanje barang dapur..sempat dieorang pergi beli bahan-bahannye..kos tinggi tuh..rm50 pun belom tentu cukup tau! huhu..korang nak tengok daging die besar macam mane? 

panjang dan besar..

Besar an? tapi bila masak jadi kecik..huhu..sekarang burger ni memang terkenal da..jarang gerai-gerai jual burger oblong ni..cume jumpa dekat pasar malam yang orang tuh nak jual la..huhu..tepi jalan jarang aku jumpa..aku pernah jumpa pun dekat jom heboh dekat johor..ade jual..mahal tahu..satu tu rm3++..cewah..nk jugak ++ ni..macam hotel guna benda tuh..huhu..sesiapa yang nak cuba makan..hope korang jumpa dan selamat jamu selera..huhu...

cincau~



No comments:

Post a Comment

korang suka tak?
try lah komen sikit..=p